Słownik




W tym miejscu znajdziecie nazwy i opisy wszystkich stworzeń, postaci, roślin itp. jakie pojawią się w tym opowiadaniu. Wszystko dodawane będzie systematycznie. Nie umieszczam obrazów ani zdjęć, bo nigdzie nie znalazłam takich, które by tutaj pasowały - zresztą liczę na Waszą wyobraźnie ;)




Magiczne stworzenia:



Heron - czarny lew, charakteryzuje się potrójnym rzędem kłów w paszczy. Dorasta do rozmiarów przeciętnego słonia indyjskiego. Zamieszkuje tereny Dorii. Często używany przez Athallię w zastępstwie za konie. Jest praktyczniejszy.


Hethe - ogromne ptaki. Często mylone z feniksem, z powodu swych pirotechnicznych zdolności. Jednak to czym się od niego różnią (oprócz turkusowego ubarwienia) to sposób rozprowadzania ognia. Są jak smoki. One nim po prostu zieją.

Othryh - wielkie owady. Są prawie takich rozmiarów, jak przeciętny smok (czyli sporych). Mają puchate, burgundowe skrzydła. Reszta ich ciała jest czarna i gładka. Największą uwagę zwracają oczy Othryh, które zmieniają kolor w zależności od danego nastroju owada. Othryh zamieszkują ciemne, opuszczone miejsca. Są to jednak uległe stworzenia. Podlegają osobie, która była obecna przy ich narodzinach, tym samym stając się jej posłuszne do śmierci. Zrobią wszystko to, co rozkaże im ich właściciel.


Państwa Królestwa:


Athallia - graniczy z Dorią i Północnym Królestwem. Jej tereny zamieszkiwane są przez rasę Thalię, która dąży do obalenia Imperatora. Uboga w urodzajną glebę, sprowadza pożywienie z głębi Kontynentu. 

Doria - jedna z największych, pod względem powierzchni, kraina Królestwa. Praktycznie nie zamieszkała. Rzadko odwiedzana. To w jej lasach dorastają herony. 

Norre - państwo bez konkretnie wytyczonych granic. Podobno żyją w nim ciekawskie ogniki, jednak nikt ich nigdy nie widział. Tutaj też rosną drzewa, z których wytwarzany jest napój dla armii Północnego Królestwa. Nie wiadomo jakie to drzewa. I jaki to napój. 

Północne Królestwo - miejsce zamieszkania Imperatora. Odgrodzone od wrogiej Athalli marchiami. W nim skupia się większość istot z Kontynentu. Miejsce treningu Yngve. 



Rasy:


Thalia - podobne do ludzi z postury, lecz nie z myślenia istoty. Mściwe. Żądne władzy. Tłuste stwory z długimi dłońmi i szerokimi ramionami. Mają bardzo dobrze rozwinięty wzrok, z słuchem sprawy mają się troszkę inaczej. Nie posiadają stałych domów. Prowadzą koczowniczy tryb życia. Cały czas liczą na to, że obejmą władzę w Królestwie. 




System miar i wag:


Tat - ok. 20 cm

Miara - jedna miara odpowiada ok. 3,5 metra.

Eta - 500 metrów


Moneta:


Eht - 5 zł

Nem - 10 ehtów 

Raf - 10 nemów


Czas:


Stan - tydzień

Okres - 2 lata

Ped - 5 lat  










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz